Wednesday, January 13, 2010

Sabar itu Indah

Wednesday,13th January 2010


Salam,
Lima perkataan ini amat mudah disebut.....namun amat sukar juga dilaksanakan,,(^-^)..SABAR, tapi saya yakin DIA takkan menguji seorang hambaNYA luar dari kemampuan....ujian itu tandanya DIA INGAT dan SAYANG pada kita...cuma kita yang selalu gagal memenuhi tuntutan2 cinta terhadapNYA...FYP?hehe oh rasa malas nak repeat the same thing again and again...[tapi tetiap hari masuk lab jugak..apakah?].hem,ini satu tanggungjawab dan juga amanah...perlu menyelesaikan setiap satunya dengan baik..seharusnya dalam kamus hidup saya..tidak ada istilah putus asa....dan penat lelah...saat2 ini mengiingatkan saya tika kakak saya membuat FYP nyer dahulu....she's keep on saying....tak dapat result and so on..but at the end of the day..alhamdulillah...Allah permudahkan segala urusan...masa tue terpk jgak.."adakah lab ini begitu susah??"...and when she's doing her master..she's keep on saying..tak dapat result..[yang bahagian mikrob lakan].but alhamdulillah da nak abis dah..just nak writing jer...masa tue saya terpk jugak.."adakah lab ini begitu susah??"..but as time goes by,,,,,kini saat saya alaminya sendiri....i realize that....hanya orang yang pernah mengalaminya sahaja mengetahui...nothing much i can say...saya belajar menghargai artikel2 yang ada certain orang anggap.."kajian nie pun nak buat ke?"....to be true....it is not easy...mereka meletakkan usaha yang sangat banyak untuk mendapatkan hasilnya...(^-^)...memerah keringat,wang dan juga tenaga....untuk semangat,kesungguhan dan juga pengobanan yang telah dilakukan....saya yakin Allah akan balas dengan caranya tersendiri...


Ok..saat ini saya amat merindui mr adam saya yang sgt kiut....yang lain2 pun saya rindu...banyak sangat kalau nak tulis..besides...masing2 tak leh baca pun....Allah tue MAHA BESAR..rasa hilang semua masalah bila dapat peluk dorang...(^-^)...saya juga merindui seisi rumah...maaf diatas tanggungjawab2 yang tak sesempurna mana...saya tak mampu menjanjikan apa2...namun insyaAllah..di dalam setiap sujud saya yang terakhir dan dalam rabithah itu ada nama2 mereka yang saya sayangi dan rindui....Currently listening to this song.............sampai dah berpuluh2 kali kot satu hari hehe....semoga semangat ini akan sentiasa mekar...





MAHER ZAIN-INSYAALLAH

Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side


Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way


Everytime you can make one more mistake
You feel you can’t repent
And that its way too late
Your’re so confused, wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame



Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way


Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astray
You’re the only one that showed me the way,
Showed me the way x2
Insha Allah x3
Insya Allah we’ll find the way


Tinta Mujahidah
-cahayakebahagiaan-
-permudahkan urusan ya Allah-



2 comments:

  1. salam kak aifa..

    semua dah kemaruk lagu maher zain..ngeh3..

    jumpe esok ye..usrah..kite amek akak kat kolej tau.. :)

    ReplyDelete
  2. salam adik...hehe alamak ye ke..akak ingat akak sorang jer..ok..akak tunggu kat bus stop keris mas tau..

    ReplyDelete