Saturday, February 27, 2010

Forgive And Forget

Saturday, 27 Feb 2010

Salam

sudah lama saya tak meninggalkan sebarang jejak di blog ini...namun untuk kali ini saya tak berniat untuk menulis satu entry yang panjang...insyaAllah...maybe in 2 weeks time saya akan menulis satu yang entry yang agak panjang...satu entry yang saya kira akan menjawab kepada kediaman saya terhadap sesetengah pihak.Mid sem yang just around the corner,lab yang bakal memasuki stage terakhir,haccp,daurah adik2,etc2 yang tak dapat saya nyatakan di sini sedikit sebanyak menambahkan asam garam kehidupan saya sebagai pelajar tahun akhir.Dan seperti biasa...saat menempuh waktu2 yang kritikal ini Allah akan menunjukkan kasih sayangNYA dengan cara terbaik....(^-^)....Oh yer...perkataan maaf dan melupakan ini...bermain2 di fikiran saya sejak beberapa hari yang lalu...benar...memaafkan itu mudah...melupakan itu mengambil masa ada kalanya singkat,mungkin 2-3 bulan,mungkin hingga akhir hayat.Alangkah indahnya kedua2 item ini dpat dilakukan dalam masa satu saat......subhanallah..ada beberapa quotes yang ingin saya kongsikan bersama



"To forgive is the highest, most beautiful form of love. In return, you will receive untold peace and happiness."
~ Robert Muller
~


"Anger makes you smaller, while forgiveness forces you to grow beyond what you were. "
~ Cherie Carter-Scott
~

saat saya membuka kalam syifa' itu maka....tersentuh hati ini 

“Cukuplah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia; kepada-Nya aku berserah diri, dan Dialah yang mempunyai ‘Arasy yang besar.”(At-Taubah:129)


-Tinta Mujahidah-
-Cahayakebahagiaan-
-DIA yang telah memberikan jawapan..Alhamdulillah atas kurnia ya Allah-

No comments:

Post a Comment