Wednesday, May 13, 2009

Catatan Perjalanan(^-^)

Wednesday,13 May 2009


Salam...

Hajat di hati ingin meneruskan entry terakhir "Pelangi Senja MPOB",namun setakat ini tak mampu lagi untuk menulis rasanya....insyaAllah...akan sampai masa dan ketikanya.Apapun,saya amat2 merindukan kalian di sana(^-^).Untuk semester yang sudah sampai ke penghujungnya ini,herm..terlalu banyak hak2 yang tak mampu saya lunaskan....maaf yang amat,untuk sahabiah2 dan teman2 di jalan ini.Adakalanya ada suara2 yang menyatakan saya juga memerlukan sedikit kerehatan,acapkali itu jugalah kegusaran bertandang di jiwa...kerana hakikatnya "kerehatan itu adalah kelalaian bagi seorang dai'e".

Terngiang2 lagi satu tazkirah ringkas di radio ikim sewaktu pulang dari program smiwi tempoh hari....yang menyatakan terdapatnya manusia yang hanya syahid di dunia tetapi tidak di akhirat.Manusia yang tergolong di dalam golongan ini hanyalah manusia yang disebut2 kan kehebatannya oleh manusia di dunia kerana memperjuangkan agama namun hakikatnya...perjuangan itu bukan benar2 kerana Allah.Peringatan yang amat baik sebenarnya,untuk insan2 yang berada di jalan ini saya kira.Jalan ini tidak pernah mudah,jalan ini sangat panjang dan jauh,jalan ini sangat mulia dan mahal,jalan ini memerlukan mujahid dan mujahidah yang berjiwa kental dan berani,jalan ini memerlukan jiwa2 yang ikhlas.



"Kalau sekiranya jalan yang kamu lalui itu dekat & perjalanan yang kamu tempuhi itu mendatangkan banyak keuntungan,niscaya mereka berbondong2 mengikutimu,tetapi(jalan dakwah)itu penuh kesusahan..."(9:42)

Kekasih hati sebenar saya itu sangat baik ,selalu memberi lebih daripada apa yang saya minta.Mengetahui apa yang saya perlu.Memberikan saya peluang demi peluang,jalan demi jalan.Saat ini,saya amat memerlukan pencerahan...kuatlah wahai hati dan jiwa.Jangan pernah kalah cahayakebahagiaan(^-^).Aja2 fighting.


Tinta Mujahidah,
~cahayakebahagiaan~
~Jangan Pernah Kalah~

4 comments:

  1. kuatkanlah semangatmu wahai sahabatku..
    sesungguhnya Allah Maha Mengetahui sedang kita tidak mengetahui....

    ReplyDelete
  2. to dearest farza..
    thank u dear..teruskan perjuangan..jangan pernah kalah tau..aja2 fighting..doakan ana jugak

    ReplyDelete
  3. aifa..
    rindu kamu juga..
    jgn lupa kenangan kita smua kt sini
    thanx for everything
    to be in MPOB is such a great thing
    i find my path..toward HIM...
    hihi
    doakan aku smoga tabah dan diberikan ketetapan hati..

    ReplyDelete
  4. to miss us
    the good old days...
    miss each of u...
    hehe..
    iA..
    nanti kita datang lagik eh..

    ReplyDelete