Tuesday, May 19, 2009

Pelangi Senja MPOB Siri Akhir Part 1

Tuesday,19 May 2009


Mencari kekuatan di sebalik entry baru hari ini...Kekuatan yang hanya mampu diberi oleh DIA(^-^).Mudah2an ada ibrah yang terbaik untuk hati2 yang sudah menerima'sentuhan' hidayah dariNYA,masih mencari,dalam pertimbangan di antara dua jalan,yang memerlukan suntikan untuk tetap atau yang sama waktu dengannya.Oh ye...mungkin2 ada yang masih di dalam mood 'mengrecharge battery'?.Apapun ,semoga prosesnya lebih cepat,tak tergendala,dan siap sedia untuk digunakan di medan yang menuntut KEKUATAN.Mencari hadirnya pelangi sesudah gerimis..akan adakah?





Masuk hari ini,11 hari sudah saya meninggalkan tempat nostalgia itu[macam dah 10 tahun lah pulak]hehe.Alhamdulillah,hari ini diberi ilham untuk menulis dan melengkapkan siri akhir entry Pelangi Senja MPOB part 1.Sebenarnya,banyak lagi entry yang boleyh ditulis semasa masih bergelar practical trainee di sana...cuma mungkin lebih gemar melihat dan mentafsir menyebabkan tinta ini terbantut untuk menulis.Jadi apa yang terbaik untuk saya hidangkan untuk entry terakhir?(^-^)[berfikir sejenak].Mungkin entry ini sesuai agaknya saya utuskan ucapan terima kasih dari hati untuk insan2 yang telah mewarnai hidup saya di sini....


1.To Mr Hazmir@KechikMySpace
First things First..opss..tak leh guna..forbidden words nieMySpacehehe..Yang pertamanya,terima kasih kerana jadi adik beradik sementara yang baik untuk kita di MPOB.Walaupun kamu dan mr mus tue suka buli sayaMySpacedgn incident2 yang tak sengaja dari miss CK..seperti FENOMENA IV,kamus terbaru MISS CK,hasil kerja yang 'paling kemas' masa creaming huhuMySpacebut at the end of the day,i really think those incidents adalah moment yang tak dapat dibeli dengan wang ringgit.PRECIOUS.Terima kasih,sbb tak pernah merungut miss CK tak pernah angkut minyak dari lab atas..heheh..yerla kan..berat tue.Terima kasih,sbb tak pernah merungut kene wat birth cert untuk sampel2 yang ada.Terima kasih,sbb selalu compliment kami2 yang clumsy dengan OCD kamu.Terima kasih,kerana jadi adik beradik yang sempoi dan yang sama waktu dengannya.Terima kasih,untuk waktu2 yang ceria.Macam panjang sangatkan pujian untuk amir..hehe.ok stop.Last but not least,keep it up untuk semua yang positif hehe.Dengar cerita dapat adik beradik baru?hopefully tak lupa ex-adik beradik nie yang lama nie.MySpace.Oh yer,jangan buli adik beradik baru yer....

About Him:
Komited,Ceria,Bertanggungjawab

2.Mr Mus @ Along@AKIMMySpace

Mus...hehe..rasanya ada sekali dua jer kot kitorang cakap masa kat UKM.Masa kat MPOB kot baru banyak cakap ngan Mr Mus a.k.a along a.k.a akimMySpace.Memula dia tak pandai buli saya...tapi kurang dari setengah bulan dia dah masuk group chicky...[nie namanya fenomena AMIR..sorry amir..hehe].And yang unik nya pasal mus nie dia pakai hp jenama ST..mmg rasanya takda lagi kot kat pasaran...ST stand for?ehem2..Selalu tutup.Sorry Mus...MySpacehehe.Tapi bagus jugak...berjimat cermat,msg bila perlu,angkat call bila penting.Oh ye,semua orang kat MPOB macam suka kat dia..hehe.Apapun..untuk Mus,terima kasih sbb tak pernah merungut kene angkat minyak yang berat dari lab atas..hehe.Terima kasih,sbb tak pernah pun mengungkit kene buang waste after production.Terima kasih,sbb willingly nak share information yang kamu dapat untuk wat report.Terima kasih,sbb sabar jer bila saya mintak tolong amikkan air[walaupun tau jer kamu BULI BALIK orang lain ish2MySpace].Terima kasih,sbb tunjukkan contoh yang baik kepada kami.Last but not least,terima kasih sbb selalu bersangka baik saya akan maafkan kamu untuk perbuatan membuli kamu.Dah maafkan punMySpace

About Him
Merendah Diri,Suka Membaca


3.To Miss Dayah@AdikMySpace
Insan yang amat rapat dgn saya sepanjang berada di MPOB....lab sebelah2 je pun kanMySpacehehe.Oh yer..dayah nie sangat peramahMySpace..seingat saya dia dulu yang tegur saya masa memula masuk MPOB.Tak pernah merungut bila saya mintak tolong,kadang2 macam tau2 jer saya perlukan bantuan..thank u dayah...i owe u so many things.Dayah,kita rindula karipap kak rosnah..pergi surau sama2,makan sama2.MySpaceMoga ada kesempatan nanti kita hang out sama2 yer.InsyaAllah.Untuk jalan yang kita lalui skarang,kita doakan supaya dayah terus tetap hati tak berbelah bahagi yerMySpace.Doakan kita pun kuat.Terima kasih,untuk setiap kata2 hikmah yang diberikan.Terima kasih,sbb selalu back up kita bila kita kene buli MySpacehehe..Terima kasih,sbb tak pernah jemu tanya"Miss CK ok ke?" dan selalu bertanya khabar.Terima kasih,sbb selalu membantu bila kita memerlukan.Terima kasih,sbb concern saya dah sampai umah ke blum masa balik dari MIHAS ari tue.Terima kasih,kerana sangat memahami.Lamakan kita tak g kelas kat dewan bactris tgh ari ari jumaat..hehe..ada lagi tak?Kita sayang dayah..MySpace

About Her
Dedikasi,Peramah,Rajin,Kindhearted


4.Miss Su@Suria@AcuMySpace

Hehe...Su nie sangat comel...Su pun sama di bawah kategori insan peramah yang saya jumpa di MPOB.Dia juga sangat merendah diri,willing to share dan selalu membantu bila saya memerlukan.Su...Kuah Rojak Mak Bee kat umah kita tak abis lagi...nanti dah abis kita order lagi yer..MySpacehehe.Su ngan dayah nie under Dr Noraini.Sangat Komited...bila dapat sample jer terus buat...kalau pasal buat2 cookies lehla tanya dorang eh...dah expert...Kalau ngan su...mesti saya ingat sharing moment dengan dia dalam kete pun jadi kan su?MySpace,girls day out kat cempaka rimba..hehe.Perkara yang saya ingat jugak,pagi2 su mesti minum milo ais..kegemaran dia..dan saat ini sangat merindui bihun goreng kamu yang sedapMySpace.bilalah dapat rasa lagikan...takpa iA nanti ada orang post bihun goreng dia kat umah saya..hehe[mintak2la su baca line nie]MySpace.Untuk Su,yang juga berada di jalan ini,moga terus tabah dan kuat.Terima kasih,sbb tumpangkan saya ke stesen komuter...Terima kasih,sbb selalu jer bawak kami g cempaka rimba.Terima kasih,untuk short trip ke MATRADE..hehe siap sesat2 lagi...MySpaceTerima kasih,untuk sharing moment.Terima kasih,untuk bantuan2 yang sering diberikan.Terima kasih,kerana amat memahami.Su teringin makan nasik minyak eh...nanti kita belajar buat..tak pun tunggu sapa2 dulu..heheMySpace.Never find someone like you.Kita sayang suMySpace

About Her
Cantik dan comel,Peramah,KindHearted,Rajin


Oh lagi 15 Minit ..ke pukul 12.oopm..Lunch Time...InsyaAllah..nama2 lain yang belum saya titipkan lagi disini akan saya sambung untuk Pelangi Senja MPOB Siri Akhir Part 2..To be ContinuedMySpace




No comments:

Post a Comment