Thursday, July 9, 2009

Bersyukur Dengan Setiap PemberianNYA(^-^)

Thursday,9th July 2009

Adakalanya Allah akan menempatkan atau memberikan sesuatu yang bukan menjadi pilihan kita...Adakalanya Allah akan menguji manusia dengan titik kelemahannya...Adakalanya Allah akan menguji dengan perasaan yang kurang bahagia,tak gembira dan seumpamanya...Mengapa ujian ini diturunkan kepada hamba2NYA?Tak lain dan tak bukan ujian-ujian ini diturunkan kerna DIA tahu kita mampu untuk menghadapinya,kerna DIA sayang pada kita...Wahai hati-hati yang sering berbolak balik,ketahuilah dalam setiap ujian dah mehnah itu terkandung seribu rahmat dan hikmah...Wahai hati,ini adalah tarbiyyah dan mujahadahlah untuk menghadapinya.Bersyukurlah wahai diri,pasti ada kebaikan untuk setiap pemberian..

Saat ini,sedang belajar untuk menerima setiap satunya dengan redha dan tabah.Mungkin diri ini rasa itu bukan yang terbaik,tapi KEKASIH HATI saya tue tahu setiap satu darinya...Teringat kata2 seseorang yang saya kasihi dengan amat kuat...tak pernah saya lafazkan padanya(^-^)..kerna mungkin di sepanjang perjalanan itu dia berjaya menyentuh hati saya.You dont know how much i appreciate u.Thank u."Andai setiap satu darinya kita lakukan kerana Allah maka takkan ada rasa kecewa sbb Allah itu sentiasa ada walaupun yang lainnya mati"
.Kuatlah,kuatlah,kuatlah untuk melepaskan pergi...sudah tiba masa dan ketika.Kini,mengharapkan yang terbaik dariNYA.Semoga Kekasih sebenar saya akan menghadiahkan pelangi yang super duper lebih cantik dari yang dahulu...sentuhlah hati saya dengan lebih kuat..agar terpasak dan terpateri dengan lebih kuat..


"Jika kamu menghitung-hitung nikmat Allah,niscaya kamu tidak akan dapat menentukan jumlahnya.Sesungguhnya Allah benar0benar Maha Pengampun Lagi Maha Penyayang"(QS.An Nahl:18)



"Kerana itu,ingatlah kamu kepadaKU niscaya Aku ingat pula kepadamu,dan bersyukurlah kepadaKu dan janganlah kamu mengingkari(nikmat)Ku"(QS.Al-Baqarah:152)

Tinta Mujahidah
-cahayakebahagiaan-
-sentuhlah hati ini dengan kasih sayangMu..berikan saya kekuatan ya Allah..tenangkan hati ini-


5 comments:

  1. love this post
    seperti saya juga mengalami ape yg aifa rasa skrg ni.hee

    ReplyDelete
  2. semoga terus kuat dan tabah ye us..oh apa..yang us risaukan tue..meh share sket ngan kita ;-)

    ReplyDelete
  3. hm...
    us risau..psl...tut..
    sensored..hehe..
    nnt us bgtaw eh...
    tp bkn kt sni...
    hihi

    ReplyDelete
  4. to mcus
    baik..gtau yer,,,
    willing to hear comey..

    ReplyDelete
  5. saye macam tahu itu ayat siapa. tp mungkin juge salah.. ;)

    ReplyDelete