Monday, July 13, 2009

Seindah biasa(^-^)

Monday,13th July 2009

Semester ini menyaksikan...pelbagai perubahan yang berlaku..tempat itu juga sudah banyak berubah(^-^).Sudah ramai saya kira orang berkunjung ke situ.Cuma apa yang pasti ,yang masih sama adalah udaranya yang menyamankan,bau yang sama tatkala melalui pepohon itu,rindu yang sama,rasa damai yang sama....tahun terakhir..moga menjanjikan sesuatu yang lebih bermakna.Semoga sahabat2 yang dirindui di seberang sana juga turut sama bekerja dengan lebih kuat untuk tahun ini.Oh yer..minggu ini presentation untuk latihan industri..nampaknya along yang akan present untuk kami...(hasil meeting okMySpace.Apapun..insyaAllah semua slide show..akan kami siapkan...

Semalam..bertemu dengan insan2 yang telah menyentuh hati saya...gembira,tiada lafaz yang mampu saya ungkapkan...Betapa sebenarnya Yang Di Atas itu membahagiakan saya "dengan cara ini",dengan jalan ini...menarik saya bila adakalanya hampir tersungkur....Sebelum presentation semalam seorang teman yang amat rapat buat saya memberikan kalimah agung untuk dihayati..menguatkan hati ini bahwa...bukan manusia yang memilih kita untuk bersama mereka di dalam jalan ini..tapi Yang Di Atas....hebatkan?PEMILIK SEKIAN MANUSIA DAN HATI
.

"Dan berjihadlah kamu di jalan Allah dengan jihad yang sebenar-benarnya.Dia telah memilih kamu dan Dia tidak menjadikan kesukaran untukmu dalam agama.(Ikutilah) agama nenek moyangmu Ibrahim.Dia(Allah) telah menamakan kamu orang-orang muslim sejak dahulu, dan (begitu pula)dalam (Al-Quran) ini,agar Rasul(Muhammad) itu menjadi saksi atas dirimu dan agar kamu semua menjadi saksi atas segenap manusia.Maka laksanakanlah solat dan tunaikanlah zakat, dan berpegung teguhlah kepada Allah.Dialah PelindungMu;Dia sebaik2 pelindung dan sebaik2 penolong."(Al-Hajr:78)






Indah mendengar perkhabaran dari seorang sahabat yang amat saya sayangi,dekat dihati dekat dan sangat2 di mata mengenai bagaimana hatinya disentuh dengan hidayah.Seolah mengimbau kembali detik2 manis bagaimana hati ini disentuh(^-^).Bergembiralah kerna tika dan saat ini....kita dipilih...bantulah insan lain dalam membuat pilihan ini..moga dipermudahkan jalan2nya.

Tinta Mujahidah
-cahayakebahagiaan-
-merindui sentuhanNYA-

No comments:

Post a Comment