Monday, August 10, 2009

.:Catatan Perjalanan 2 :.

Monday,10th August 2009

Salam....
minggu ini insyaAllah...akan mengalami gelombang alfa dalam bilik kot..;-)...sedang berusaha dengan serajin2nya untuk menyiapkan draft proposal dan presentationnya skali...heheh....terpaksa mengkuarantinkan diri sementara[bukan h1n1 jer kene kuarantin]...tapi 'kerja2 biasa kan tetap dijalankan'...semoga saya diberi kekuatan.Ops...sempatlah pulak tulis entry niekan...hehe..pulang dari library tadi bersama2 rumate...seingat saya..ini pertama kali hujan lebat di ukm...sejak beberapa lama saya di sini..apa yang terlintas di pkran saya saat itu...herm2...teringat kembali saat2 2 minggu awal masuk ke mpob..."tsunami".Alhamdulillah Allah berikan ketenangan dan kelapangan fikiran saat itu..thank u Allah....(^-^).Tapi yang bestnya dapat pelangi pada pengakhiran hari..[senyum].Mungkin selepas hujan reda saya tak keluar..mungkin2 cik pelangi dah menunjukkan mukanya..saya dah terlepas ;-(.Langit tak selalu cerah...pelangi takkan selalu berkunjung selepas hujan...matahari takkan selalu menyinar..adakalanya terang bulan menyorok pulak...itulah kehidupan....Menantikan hadiah dari KEKASIH SAYA.Untuk diri yang selalu lupa..."DIA tgh bagi hadiah kat awakla nie".."DIA tak pernah palsu dalam memberi janjikan,doa yer"..Alamak terpukul pulak.Hehe..terima kasih pada yang mengingatkan....saya tahu saya kuat.betul2[upin dan ipin].Bila mana tawakal diuji pohonlah kekuatan dariNYA..Saya ingat lagi ayat nie...ayat yang saya memula dapat masa saya jumpa jalan ini......dapat merasai ruh tersebut hingga ke hati....;-)


"....Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui"(Al-Baqarah:216)



Tinta Mujahidah
-cahayakebahagiaan-
-Sudah tibakah saat dan waktunya?...wallahu'alam....hanya ENGKAU sebaik2 PENOLONG dan PENUNJUK JALAN Ya Allah...kekuatan luar biasa-




No comments:

Post a Comment